Crespo (CiU) subratlla els beneficis de la taxa turística

CiU qualifica d’èxit l’aplicació de la taxa turística, en el sentit que ha permès un marc estable per la sostenibilitat econòmica de la promoció turística. L’afirmació la fa el diputat lloretenc Xavier Crespo (CiU). En portar el tema al Parlament, Crespo va recordar les bones dades de turisme registrades a Catalunya. L’aplicació del nou impost […]

Xavier Crespo en una comissió del Parlament

Xavier Crespo
Crespo (CiU) subratlla els beneficis de la taxa turística

00:00



CiU qualifica d’èxit l’aplicació de la taxa turística, en el sentit que ha permès un marc estable per la sostenibilitat econòmica de la promoció turística. L’afirmació la fa el diputat lloretenc Xavier Crespo (CiU).

En portar el tema al Parlament, Crespo va recordar les bones dades de turisme registrades a Catalunya. L’aplicació del nou impost ha permès que, en 14 mesos, s’hagin superat els 40 milions de recaptació. Xavier Crespo afegeix que “no ha significat una reducció del lideratge turístic, ni tampoc en nombre de pernoctacions o estades, al revés, han augmentat”.

Al 2013, Catalunya va rebre més de 15,5 milions de turistes estrangers, un 8% més que l’any anterior. Els percentatges també han anat a més pel que fa a despesa i estades. Tot i aquestes dades positives, el diputat convergent reconeix que la taxa “no ha acabat de recaptar tot allò que calia” i que després cal sumar “les altes dels habitatges turístics, que van a més i que faran incrementar la recaptació”.

L’aplicació de la taxa va generar un allau de queixes en els seus inicis, sobretot de part dels empresaris. Ara, però, que han passat uns mesos, les valoracions són positives. Tot i així, els ajuntaments lamenten que només se’ls entregui un 30% de la recaptació i, a més, critiquen que els diners que serveixin per a promocionar-se a l’estranger els gestioni la Diputació.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.