Els comerciants celebren que la nova taxa d’escombraries sigui més equitativa

El sector fa anys que reclamava al govern municipal que apliquessin una taxa d’acord amb la quantitat d’escombraries que genera cada establiment.

Francesc Alsina
Els comerciants celebren que la nova taxa d’escombraries sigui més equitativa
00:00

L’Associació de Comerciants celebra que la nova taxa d’escombraries per al 2025 serà més equitativa que la que s’aplicava fins ara.

En una nota de premsa, el sector recorda que fa anys que reclamava al govern municipal que apliquessin una taxa d’acord amb la quantitat d’escombraries que generaven els establiments i no només tenint en compte la seva superfície. Després de moltes reunions entre el gremi i representants de l’Ajuntament, la taxa d’escombraries que s’aplicarà a partir de l’any que ve tindrà en compte quins són els establiments que generen més brossa.

El gerent dels comerciants, Francesc Alsina, està satisfet que s’hagi tingut en compte el prec del sector, tot i que deixa clar que ells no entren a valorar quins són els establiments que més brossa generen.

“Nosaltres no diem qui fa més brossa o menys, nosaltres diem que el comerç ha de tenir una taxa equitativa i, a partir d’aquí, que l’ajuntament marqui com aconseguir-ho”

Francesc Alsina

L’associació reconeix que “no és una solució perfecta, ni de bon tros, però almenys s’acosta a la taxa més equitativa, que no és més que aplicar el sentit comú, que és que el que més embruti més pagui”.

També afegeixen que es va proposar a la regidoria treballar conjuntament amb la resta de gremis, perquè l’acord fos el més just per a tothom, però des de l’Ajuntament es va decidir treballar de manera independent amb cada gremi.

D’altra banda, l’entitat demana que es faci una gestió més efectiva del servei de neteja en els carrers de Lloret. En aquesta línia, per exemple proposen que es millori la recollida selectiva de cartons.

“Hi ha moltes hores que els cartrons estan fora de les botigues i això dona una imatge de l’àrea comercial una mica deplorable”

Francesc Alsina

També proposen que es beneficiï els establiments que  obren tot l’any, que s’instal·lin màquines per la recollida d’envasos amb retorn de diners (l’associació ja ha fet accions en aquest aspecte amb molt bons resultats) i que s’incentivi el consum de proximitat i l’ús de productes propers.

Oncolliga rep 8.130 euros dels mocadors solidaris de Festa Major de Santa Cristina

La campanya, la impulsa cada estiu l'associació de comerciants amb la col·laboració de l'Ajuntament.

22.000 euros a un comerç per cinc infraccions del Codi de Consum de Catalunya

L’Ajuntament ha iniciat un procediment sancionador a aquest establiment, ubicat a l'avinguda Vila de Blanes.

Obertes les inscripcions per al 3r concurs d’aparadors de Halloween

Els aparadors hauran d'estar decorats del 27 d'octubre al 2 de novembre i, a banda de valorar el jurat, es farà una votació popular.

Els comerciants de Lloret alerten que les vendes d’aquesta temporada han comptat amb imports més baixos

Segons dades, el 57% dels establiments ha percebut menys afluència i la despesa per client ha disminuït en un 45% dels casos.