27.2 C
Blanes

Especial precaució a la revetlla de Sant Joan per les elevades temperatures

Com cada any, Protecció Civil fa una sèrie de recomanacions a l'hora de llançar petards o encendre fogueres. La forta calor i la manca de pluja fan que el risc d'incendi sigui elevat.

Una foguera
Una foguera
Felip Carbonell

Aquest divendres arriba una de les nits més esperades de l’any, i la més curta de totes. Molts catalans celebrarem la revetlla de Sant Joan, protagonitzada pels petards i les fogueres, a banda del cava, la coca i la festa a l’aire lliure.

Com cada any, Protecció Civil fa un seguit de recomanacions per evitar accidents, especialment amb els nens que manipulen els petards. El cap del servei a Lloret, Felip Carbonell, recorda als adults que els menors han de fer ús només dels petards recomanats per a la seva edat.

A més, es demana que no s’encenguin petards a dins de casa, que no es guardin a la butxaca, que no es posin dins de totxanes ni ampolles i que no es llancin a prop del bosc. Cal tenir especial precaució, sobretot, amb els coets.

Pel que fa als habitatges, Protecció Civil aconsella recollir els tendals i la roba estesa, així com tancar portes i finestres per evitar que hi entri algun petard o guspira encesa.

A més, aquest any s’ha de tenir molta precaució perquè les elevades temperatures i la manca de pluges d’aquests dies fan que el risc d’incendi sigui molt elevat.

Tots aquests consells s’han de tenir en compte durant la revetlla de Sant Joan. Si hi ha algun incident, cal posar-se en contacte amb el telèfon d’emergències 112.

I en cas que algú vulgui encendre una foguera, ha de contactar prèviament amb l’Ajuntament o amb el departament de Protecció Civil perquè els professionals analitzin la zona on es vol fer i decideixin si atorguen el permís pertinent.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.