25 C
Blanes

La fundació Junts Autisme treballa per la inclusió de les persones afectades

Això explicarà Marian García, directora tècnica de la fundació, en la presentació avui de la nova associació Pas a Pas (18h, teatre).

Cartell de la presentació
Cartell de la presentació
Marian García

Avui, es presenta una nova associació a Lloret de Mar. Es tracta de “Pas a Pas” i està formada per famílies amb nens autistes. Plegades, treballen per a la seva inclusió, amb l’objectiu d’oferir assessorament i suport als afectats.

foto de Pas a Pas.

L’acte, que començarà a les 18:00h, inclou la conferència “Reptes en la comprensió, l’atenció i la inclusió del TEA”, amb què es coneix el Trastorn de l’Espectre Autista. Anirà a càrrec de Marian Garcia, directora tècnica de la Fundació Junts Autisme.

La finalitat principal de la conferència és conscienciar sobre aquest trastorn i explicar de quina manera es pot ajudar als afectats. A més, també es donarà molta importància als mètodes per aconseguir la inclusió d’aquestes persones en la societat. La mateixa ponent, Marian Garcia, explica que “si el que volem és que la gent conegui que és l’autisme i puguem incloure aquestes persones, hem d’explicar què és aquest trastorn i donant estratègies i formació”.

L’autisme no està considerat una malaltia, sinó que és un trastorn que altera el neurodesenvolupament i que es manifesta de manera diferent en cada individu. Es pot identificar en la primera infància. La precocitat en la detecció i l’atenció són claus pel seu bon pronòstic. Marian Garcia recomana a les famílies amb nens autistes “que realitzin com més aviat millor una intervenció, perquè s’observen moltes millores si són primerenques, i que contactin amb una fundació per rebre orientació”.

Les persones que pateixen autisme presenten un seguit de mancances, especialment en les relacions socials, i acostumen a tenir uns interessos restringits. S’estima que entre 7 i 10 persones de 1.000 tenen aquest trastorn i la xifra de persones afectades a Catalunya és de 70.000. Pel seu tractament, hi ha diferents teràpies, però totes tenen un cost molt elevat i, de moment, no hi ha una medicació destinada de manera directa a l’autisme.

foto de Jaume Dulsat.

L’associació “Pas a pas”, que s’acaba de crear a Lloret amb una vintena de persones, es presenta en públic aquesta tarda, a partir de les 18:00h, al Teatre Municipal.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.