ICV – EUiA vol que es millorin les condicions laborals de ‘Las Kellys’

La formació presenta una moció al ple d'aquest dilluns per instar l'Estat que el col·lectiu es pugui prejubilar, entre altres coses.

Miguel Gracia
ICV – EUiA vol que es millorin les condicions laborals de ‘Las Kellys’

00:00



ICV – EUiA presenta una moció al ple d’aquesta tarda per demanar que es reconeguin les tasques de les persones que netegen els hotels, les cambreres de pis, que elles mateixes s’han organitzat en un col•lectiu anomenat Las Kellys.

El regidor Miguel Gracia ha explicat que, el més destacat, és instar l’Estat que busqui fórmules perquè aquestes dones es puguin jubilar de manera anticipada donat el fort desgast físic i psíquic que els provoca aquesta feina. La moció també pretén instar l’Estat que reconegui com a malalties professionals les derivades de la feina que duen a terme les cambreres de pis, om la ciàtica, la lumbàlgia o l’hèrnia discal, entre altres.

A més, es vol instar la Generalitat a posar en marxa una sèrie d’actuacions sobre seguretat laboral i prevenció de riscos laborals i a reconèixer els hotels que garanteixen les condicions laborals d’aquest col•lectiu. Miguel Gracia posa de relleu la importància de la feina que realitzen les anomenades Kellys. ICV – EUiA espera que la moció de suport a les cambreres de pis s’aprovi per unanimitat.

El Club Futbol Sala Lloret cau derrotat per la mínima davant del Ràpid Santa Coloma (1-0)

Els lloretencs continuen sense trobar el camí de la victòria i se situen penúltims a la classificació, encara sense puntuar.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.