L’ANC farà un simulacre de la V a Lloret, aquest dissabte

L‘Assemblea Nacional Catalana vol que el proper 11 de setembre torni a ser històric. Per aconseguir-ho, la intenció és que tots els veïns que estan a favor de celebrar el referèndum s’apleguin en uns carrers determinats de Barcelona per dibuixar una gran V. Abans d’aconseguir-ho, però, la plataforma porta la iniciativa a tots els municipis […]

Zona de Barcelona on es farà la V

Anna Maria Boix
L’ANC farà un simulacre de la V a Lloret, aquest dissabte

00:00



L‘Assemblea Nacional Catalana vol que el proper 11 de setembre torni a ser històric. Per aconseguir-ho, la intenció és que tots els veïns que estan a favor de celebrar el referèndum s’apleguin en uns carrers determinats de Barcelona per dibuixar una gran V.

Abans d’aconseguir-ho, però, la plataforma porta la iniciativa a tots els municipis catalans. A Lloret es farà aquest dissabte a la plaça de l’Ajuntament. La coordinadora de Lloret per la Independència, Anna Maria Boix, explica que la V que volen dibuixar té molts significats: voler votar, votarem, via catalana i victòria. “Guanyarem”, assegura Boix.

L’entitat fa una crida a tota la població perquè col•labori amb la iniciativa i recorda que amb aquest acte no demanen la independència, sinó poder celebrar el referèndum. En aquest sentit, l’Assemblea assegura que si a la consulta la població decideix per majoria que no vol la independència, ho respectaran.

La V a la plaça de l’Ajuntament de Lloret es farà aquest dissabte, a les vuit del vespre. Abans, però, l’ANC farà una cercavila que sortirà a les set de la tarda des de la terminal d’autobusos i comptarà amb la col•laboració dels gegants del municipi i lluirà l’estelada gegant.

De cara a l’11 de Setembre, Lloret per la Independència prepara diferents actes. El primer es farà la vigília i serà la marxa de torxes, que en els dos últims anys havia organitzat Òmnium Cultural de la Selva. I per la Diada, farà entrega a l’alcalde de tots els suports que ha rebut per part d’entitats locals. Són uns suports que s’han recollit a través d’una campanya impulsada arreu de Catalunya, en què es demana a tot tipus d’entitats que facin palès el seu suport a la consulta.

Tot i que en general la iniciativa ha tingut molt bona resposta, a Lloret els costa que les associacions els donin suport. Per això Anna Maria Boix fa una crida a les entitats i els recorda que el suport és perquè se celebri el referèndum, sense tenir en compte si s’està a favor o en contra de la independència.

Anna Maria Boix remarca que Catalunya està vivint un moment històric que, tot i que té el suport d’alguns partits polítics, l’impulsa la societat civil.

La coordinadora de Lloret per la Independència també demana a tothom que vulgui anar a Barcelona per participar a la V s’apunti ja, perquè de moment ja porten sis autocars i els queden poques places. Lloret per la Independència muntarà una parada a la plaça de l’església cada cap de setmana, tant dissabte com diumenge, fins a la Diada.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.