El proper mes de setembre començaran les obres de prolongació de l’autopista C-32 fins a Lloret i tindran una durada de dos anys. Santi Vila ha presentat avui el ramal que connectarà el terme municipal de Tordera, on finalitza ara el vial, amb la Costa Brava Sud.
En una exposició breu i sense torn de paraules per al públic assistent, el conseller de Territori ha justificat la conveniència d’executar aquesta actuació afirmant que permetrà guanyar en seguretat. Santi Vila ha assegurat que “és una alegria molt gran venir a Lloret i acomplir amb la paraula donada”, per afegir que “és un projecte llargament reivindicat perqué té a veure amb el progrès d’aquesta part de la Costa Brava”.
La prolongació de la C-32 fins a Lloret tindrà un carril a cada banda, més un altre d’acceleració, tot i que no es descarta en el futur que es pugui ampliar. Els dos sentits de circulació estaran separats per una mitjana, per una barrera, que farà que sigui una configuració innovadora a l’Estat espanyol (2+1 amb barrera). A més, es preveu que en el nou traçat hi circulin prop de 10.000 vehicles diaris. Tindrà dos túnels així com dues sortides ubicades, la primera, a l’altura de la Urbanització Papalús i, la segona, a l’enllaç amb la carretera de Vidreres, la C-63.
Segons fonts del departament de Territori, el nou tram permetrà reduir el temps de desplaçament. Com a exemple, el trajecte de la C-32 fins a l’entrada de Lloret es podrá fer en cinc minuts, quan en l’actualitat es tarda entre 11 i 25 minuts, depenent del trànsit. Els prop de set quilòmetres de longitud seran lliures de peatge.
Tot i les crítiques que ha generat el projecte per part d’alguns veïns i associacions, el govern considera que l’obra és inqüestionable. El conseller Vila ha volgut afirmar que “respectant totes les opinions (en relació a les queixes dels ecologistes), en poques actuacions tenim tanta certesa que és una obra necessària”. El pressupost de la prolongació de l’autopista C-32 fins a Lloret és de gairebé 60 milions d’euros. El termini d’execució de l’obra –a càrrec d’Abertis- serà de 2 anys. Per tant, el nou tram ha estar enllestit al 2017.
La presentació del projecte ha generat expectació a Lloret. Més d’un centenar de persones ha assistit a l’acte, entre empresaris, veïns i autoritats.
Cal destacar que la plataforma SOS Lloret ha rebut i ha acomiadat el conseller amb una pancarta, i amb crits de “no a l’autopista”. Un membre, Pep Rodríguez, asseguren que la construcció del nou traçat malmetrà l’entorn natural del municipi. “Afecta tot el paratge de Sant Pere del Bosc i l’Àngel, una zona d’oci, d’esbarjo, en què la gent hi busca bolets, hi passeja”, exposa. La plataforma assenyala que la tramitació del projecte de l’autopista C-32 ha estat “opac” i argumenta que “no solucionarà els problemes de mobilitat” que es donen en un 80% entre Blanes i Lloret de Mar.
