El proper curs s’impartirà a Lloret de Mar un nou cicle formatiu: serà un grau mig en forneria, pastisseria i confiteria. Com els altres, tindrà lloc a l’institut Coll i Rodés, i permetrà oferir més formació als joves de la vila.
Aquesta novetat es va donar a conèixer ahir, en la presentació de les jornades de l’arròs, que es duran a terme aquest mes de maig en 28 establiments de la vila, entre restaurants i hotels.
Durant l’acte, tant el sector públic com el privat van assenyalar la importància de formar futurs professionals en diferents àmbits del turisme i en anar augmentant aquesta formació. A Lloret existeixen cicles formatius sobre cuina i gastronomia, serveis de restauració i gestió d’allotjaments turístics. Els dos primers són de grau mig i el tercer és un grau superior.
A partir del mes de setembre, els alumnes lloretencs podran escollir una nova formació: la de forneria, pastisseria i confiteria, en un altre grau mig, tal com van avançar l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, i la directora del Coll i Rodés, Lluïsa Peralta.
Des del gremi d’hostaleria, el seu president destaca que aquests cicles proporcionen titulació professional. Enric Dotras aprofita per reclamar, de nou, una escola d’hostaleria per a Lloret.
Tot plegat s’ha donat a conèixer aquest dimecres, en la presentació de les jornades de l’arròs. Arriben a la 17a edició, amb preus que van dels 24 als 58 euros. De tots els menús que han ideat els 28 establiments participants, hi ha arròs cuinat de forma tradicional o més innovadora. Com arròs caldós, melós, de Pals, rissotto, paella, a la llauna, mariner, verd, cremós o en cassola.
D’entre tots, destaca un plat típicament lloretenc: l’arròs de l’art. En va parlar a la presentació Nino Gómez, president des de fa poc de l’associació de Bars i Restaurants.
L’any passat es van vendre 3.500 menús de la cuina de l’arròs. S’adreça a públic de proximitat amb una doble voluntat: fer difusió de la gastronomia lloretenca i contribuir a desestacionalitzar la temporada turística.
