Lloret se suma a la Marató de Donants de Sang aquest dijous i divendres

Dijous serà al centre cívic del Rieral, de 17 a 21 hores. L'endemà divendres, es farà al Teatre Municipal, al matí, de 10 a 14 hores, i a la tarda, de 16 a 21 hores.

El cartell que han dissenyat els alumnes de la Immaculada

Meritxell Casacuberta
Lloret se suma a la Marató de Donants de Sang aquest dijous i divendres

00:00



Com cada any per aquestes dates, Lloret se suma a la Marató de Donants de Sang de Catalunya, que es fa al llarg d’aquesta setmana a tot el territori. A Lloret, la campanya se centra en dijous i divendres.

De fet, la promotora del Banc de Sang de Girona, Meritxell Casacuberta, ha explicat que, donat que Lloret és un municipi on es recullen moltes donacions, han decidit desdoblar la campanya i atendre els donants durant dos dies. Així doncs, dijous es podrà donar sang a la tarda al centre cívic del Rieral, mentre que divendres les donacions es podran fer tant al matí com a la tarda al Teatre. L’objectiu és doblar les quantitats habituals i arribar a les 250 persones.

Des del Banc de Sang i Teixits de Girona fan una crida per col·laborar en la campanya, que, com diem, coincideix com cada any amb la Marató de Catalunya, que té per objectiu aconseguir que 10.000 persones donin sang durant aquests dies. I és que les reserves han baixat un 25% i els nivells, ara mateix, són molt baixos i només hi ha sang per a les necessitats dels cinc propers dies.

Des del Banc de Sang recorden que cada dia es fa servir sang als hospitals i les donacions han de ser constants al llarg de l’any. A Catalunya, cada dia es necessiten entre 800 i 1.000 donacions.

Cal destacar que, des del Banc de Sang, estrenen aquests dies l’anomenat WhatSang, un servei de Whatsapp a través del qual les persones poden fer consultes de tot tipus. El número de telèfon d’aquest nou canal és el 677 071 756. I una altra novetat és que s’ha estrenat un videoclip de promoció que ha fet el raper Lildami, que ha fet una cançó de l’anomenat trap.

A Lloret, la campanya compta amb la col·laboració dels alumnes de tercer d’ESO de l’Escola Immaculada Concepció, que han dissenyat els cartells, han fet difusió de la iniciativa i atendran als donants els dies de la donació.

La jornada de donació de dijous serà al centre cívic del Rieral, de cinc de la tarda a nou de la nit. L’endemà divendres, es farà al Teatre Municipal, al matí, de deu a dues, i a la tarda, de quatre a nou.

Per donar sang cal tenir entre 18 i 70 anys, tenir un bon estat de salut, no estar embarassada i pesar més de 50 quilos.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.