Lloret de Mar ha participat a les dues fires turístiques de referència d’aquest mes d’abril a Catalunya: la B-Travel a Barcelona i el Mercat del Ram de Vic.
L’objectiu és mantenir el contacte amb el públic de proximitat, que cada cop té més pes a Lloret. El últims dos anys ha representat el 27% del total de turistes que van fer estada a la destinació, però –com que el 2016 van venir més visitants en total- la xifra representa que l’any passat van venir 20.000 catalans més. La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, apunta que és un mercat que interessa molt malgrat que les estades siguin més curtes, perquè ajuda a desestacionalitzar la temporada.
Per dates, primer es va participar al Mercat del Ram de Vic, els dies 7 i 8 d’abril. Es tracta d’una fira dedicada al sector agropecuari, que incorpora un espai dedicat al turisme, on es promocionen un seguit de destinacions del territori català. Això permet donar a conèixer l’oferta de Lloret a un públic a qui d’altra manera seria difícil d’arribar.
Pel que fa a la fira B-Travel de Barcelona, celebrada aquest cap de setmana passat, divendres es van poder fer reunions amb el sector professional, mentre que dissabte i diumenge Lloret va tenir-hi presència sota el paraigües de Catalunya i la Costa Brava per adreçar-se al públic final. En aquesta 25a edició de la fira, hi van passar més de 27.000 persones. Accions com aquesta permeten canviar la percepció de Lloret que tenen sovint els veïns d’altres municipis catalans.
En totes dues ocasions es va aprofitar per promocionar esdeveniments propers, com les jornades gastronòmiques de l’arròs, el Birrasana o el Lloret Formula Weekend amb el Lloret Night Shopping.