Una metgessa i una infermera fan una xerrada per ajudar a deixar de fumar

Sota el títol 'Deixar de fumar junts és més fàcil', Cristina Castellà i Marta Chuecos oferiran la conferència avui a les onze del matí a la sala polivalent de la biblioteca.

Marta Chuecos
Una metgessa i una infermera fan una xerrada per ajudar a deixar de fumar

00:00



Deixar de fumar junts és més fàcil. Aquest és el títol de la xerrada que ofereixen avui a les onze del matí la metgessa de família Cristina Castellà i la infermera Marta Chuecos.

La conferència, que s’organitza per commemorar la Setmana Sense Fum, plantejarà l’ajuda que poden donar els professionals sanitaris quan algú decideix que vol deixar de fumar. El més important, segons Chuecos, és que tingui una motivació per fer-ho.

Però Chuecos remarca el suport que poden donar un metge o una infermera amb els seus consells i indicacions o, fins i tot, amb un tractament farmacològic. A més, la infermera també considera molt important que els sanitaris aconsellin fermament els seus pacients de la importància de deixar de fumar per millorar la salut.

Segons un estudi elaborat per la mateixa Marta Chuecos el 2011, la mitjana de fumadors de Lloret era del 32%, per sobre de la mitjana catalana, que se situava en el 25%. A més, la infermera també remarca que el 2015 van deixar de fumar el 7% de les persones que van iniciar un tractament.

La xerrada d’avui començarà a les onze del matí a la sala polivalent de la biblioteca.

El Club Futbol Sala Lloret cau derrotat per la mínima davant del Ràpid Santa Coloma (1-0)

Els lloretencs continuen sense trobar el camí de la victòria i se situen penúltims a la classificació, encara sense puntuar.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.