25 C
Blanes

Paulino Gracia forma part de la plataforma Som Alternativa, liderada per Albano Dante Fachin

L’entitat, que es va presentar diumenge a Barcelona, s’ha creat després de la dimissió massiva de diferents membres de la direcció de Podem Catalunya.

Presentació de Som Alternativa
Presentació de Som Alternativa
Paulino Gracia

El lloretenc Paulino Gracia se suma a la plataforma Som Alternativa, liderada per Albano Dante. L’entitat, que es va presentar diumenge a Barcelona, s’ha creat després de la dimissió massiva de diferents membres de la direcció de Podem Catalunya.

Som Alternativa propugna un model “insubmís i constituent” per trencar amb el “règim del 78”. De fet, Paulino Gracia ha volgut matisat molt aquest aspecte. I ha fet èmfasi en què segueixen sense ser independentistes, tot i que posen per davant la defensa de la democràcia i les institucions catalanes.

Segons Paulino Gracia, van decidir dimitir perquè preveien que els acabarien fent fora del partit. I creu que en les properes setmanes més persones deixaran Podem i s’uniran a Som Alternativa. De moment, hi ha una quarantena de cercles que han deixat Podem, i unes 250 persones que formaven part de Podem Catalunya ja s’han unit a Som Alternativa.

El regidor portaveu d’ELLSSP apunta que no es pot ignorar la repressió que hi ha hagut, especialment l’1 d’octubre. I mostra la seva preocupació perquè pot ser la reacció davant de qualsevol reivindicació de drets socials que ells defensen.

De cara al 21 D, s’està especulant molt i una de les opcions que hi ha sobre la taula és que Som Alternativa vagi de la mà de la CUP. Paulino Gracia reconeix que hi ha converses, que la porta està oberta, però que és un context complicat.

Qui vulgui conèixer més a fons la nova plataforma liderada per Albano Dante Fachin, que compta amb el lloretenc Paulino Gracia, pot consultar la pàgina web de Som Alternativa.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.