Sa Boadella és una platja idíl·lica per fer rodatges de publicitat i cinema

Eva Rojas i Dirk Pitt es coneixen a l’Àfrica i, després d’enamorar-se, acaben feliços en una platja del Carib. Són Penélope Cruz i Andrew McConaughey a la pel·lícula Sáhara, rodada el 2005. La platja idíl·lica és Sa Boadella. La productora va escollir la cala de Lloret com a espai idíl·lic per acabar la història d’amor. […]

L'escena de Sáhara filmada a Sa Boadella

Jordi Orobitg i Carlota Guerrero
Sa Boadella és una platja idíl·lica per fer rodatges de publicitat i cinema

00:00



Eva Rojas i Dirk Pitt es coneixen a l’Àfrica i, després d’enamorar-se, acaben feliços en una platja del Carib. Són Penélope Cruz i Andrew McConaughey a la pel·lícula Sáhara, rodada el 2005. La platja idíl·lica és Sa Boadella. La productora va escollir la cala de Lloret com a espai idíl·lic per acabar la història d’amor.

Com aquesta, moltes altres gravacions s’han fet en aquesta platja, que manté tots els atractius originaris de la Costa Brava, abans de la construcció massiva. Ho destaca el regidor de Turisme, Jordi Orobitg, que assegura que Sa Boadella és, amb diferència, l’espai de Lloret més escollit per fer-hi rodatges. L’opinió la comparteix Carlota Guerrero, que és la responsable de la Catalunya Film Comission.

Aquest organisme acaba de publicar un llibre titulat Catalunya de pel·lícula, que repassa els espais catalans que han aparegut en diferents films al llarg de la història. De Lloret, es menciona Sahara, però també una pel·lícula de Bollywood rodada el 2010, també a Sa Boadella. L’objectiu de l’obra, publicada en català i anglès i properament en castellà, és crear itineraris turístics relacionats amb el cinema, com s’ha fet en altres països.

La Catalunya Film Comission ha doblat el nombre de rodatges que gestiona a l’any. Mentre que el 2008 en va atendre 300, l’any passat la xifra va pujar a 600.

De Lloret, Carlota Guerrero destaca la bona gestió que es fa des de la Lloret Film Office. El regidor Jordi Orobitg reconeix que l’organisme lloretenc funciona molt bé i s’encarrega de fer tràmits i de posar totes les facilitats de logística als productors. El regidor ha explicat que, a més, Lloret se’n beneficia perquè cobra taxes per fer totes aquestes gestions.

La majoria de rodatges que es fan a la població són de publicitat i, a banda de Sa Boadella, també són molt sol·licitats els jardins de Santa Clotilde i altres espais relacionats amb el paratge natural de la vila.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.