S’arxiva el cas de Can Juncadella i SOS Lloret recorrerà la resolució

S’ha arxivat, altre cop, el cas de Can Juncadella. La investigació implicava l’excap dels serveis d’Urbanisme de Girona i actual subdirector general d’Urbanisme a Catalunya, Camil Cofan, i la secretària de la comissió que va atorgar el permís per fer les obres a la finca, Sònia Bofarull; però, segons publica el Diari de Girona, el […]

Vista des de Google Maps de l'inici de les obres

S’ha arxivat, altre cop, el cas de Can Juncadella.

La investigació implicava l’excap dels serveis d’Urbanisme de Girona i actual subdirector general d’Urbanisme a Catalunya, Camil Cofan, i la secretària de la comissió que va atorgar el permís per fer les obres a la finca, Sònia Bofarull; però, segons publica el Diari de Girona, el jutge considera que els tècnics van actuar de manera correcta en emetre l’informe favorable, tenint en compte que el Pla General recollia el catàleg de Masies i Cases Rurals, que prescriu la llei. Per tant, el jutge ha conclòs que Cofan i Bofarull no van prevaricar en autoritzar la construcció malgrat que existissin tres infromes desfavorables dels serveis territorials de Medi Ambient.

L’advocada dels imputats, Judit Gené, indica que el jutge ha fomentat la seva resolució tenint en compte que la comissió urbanística va informar favorablement al projecte per unanimitat. La lletrada recorda que els tècnics de Medi Ambient que havien emès els informes defavorables també van participar a la comissió amb veu i vot i, per tant, van donar suport al projecte.

SOS Lloret ja ha anunciat que recorrerà la resolució, perquè no entén que es doni més importància a un catàleg de masies que a la llei urbanística. L’advocat de la plataforma, Oriol Font, insisteix, a més, en què la prevaricació és indiscutible perquè es va autoritzar aquesta obra en un sòl no urbanitzable d’especial protecció, catalogat com a Pla d’Espais d’Interès Natural (PEIN), Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA), Lloc d’Importància Comunitària dins de la Xarxa Natura 2000 (LIC) i C-PEIN.

L’entitat ecologista sempre ha qüestionat que s’acceptés la construcció d’aquesta edificació de 3.000 metres quadrats al·legant que es tractava d’una remodelació d’un antic immoble i galliner que no superava els 500 metres quadrats i estava completament enderrocat.

SOS Lloret va portar les obres davant la Fiscalia l’agost del 2012; en veure-hi delictes, la Fiscalia va remetre el cas al Jutjat d’Instrucció número 5 de Blanes perquè obrís una investigació. Aleshores es van imputar l’arquitecta municipal de Lloret i un tècnic de la Comissió d’Urbanisme de Girona, però finalment el cas va quedar arxivat. Els ecologistes van recórrer la decisió i el cas va anar a parar al Jutjat d’Instrucció número 1 de Girona, que va decidir imputar Cofan i Bofarull. En la declaració del febrer, tots dos van indicar que la Comissió Urbanística de Girona només podia aprovar l’obra tenint en compte que el Catàleg de Masies i Cases Rurals tenia caràcter de llei; és a dir, justificaven que la comissió només s’havia limitat a aplicar la normativa legal vigent.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.