Comencen els actes per celebrar el 8 de març, Dia Internacional de la Dona

La Casa de la Cultura acull dues exposicions: una dedicada a les dones del poble sahrauí i l'altra, a les dones escriptores. A més, s'han organitzat diferents activitats per als propers dies.

Una mostra de l'exposició de dones escriptores

Mercè Serrano
Comencen els actes per celebrar el 8 de març, Dia Internacional de la Dona

00:00



Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, la Casa de la Cultura acull dues exposicions dedicades al sector femení. Una, ho avançàvem ahir, la protagonitzen les dones del poble sahrauí. L’altra consisteix en un recull literari de dones escriptores. La tècnica de la Dona, Mercè Serrano, ha explicat que Lloret feia molt temps que anava darrere d’aquesta mostra, de l’Institut Català de la Dona. L’objectiu és fer visible el treball de les dones en la literatura, a través de catorze escriptores catalanes.

D’altra banda, com cada any, el 8 de març l’Aurora ha organitzat una lectura de textos de dones i sobre dones. Es farà diumenge al matí, d’onze a una, a la plaça Pere Torrent, i també es llegirà el manifest institucional.

A més a més, la celebració segueix la setmana que ve. Dimarts es farà un taller de risoteràpia i altres tècniques, a càrrec de Mònica Aldegunde. La iniciativa ja es va dur a terme l’any passat i algunes participants han demanat que es repeteixi. És gratuït, però cal inscripció prèvia.

L’endemà, dimecres 11, tindrà lloc l’anomenat Veu de Dona. Consisteix en una entrevista amb públic, que es farà a l’Atics amb la lloretenca Núria Sala com a convidada, ja que és una historiadora reconeguda internacionalment.

D’altra banda, el 18 de març es farà el primer Consell de Dones de l’any, on es fixaran els objectius del Pla Local de Dones del 2015.

De cara a l’abril, hi haurà tres tallers organitzats en col•laboració amb el departament de Promoció Econòmica i la biblioteca. Es faran els dies 7, 14 i 21, de quatre a vuit de la tarda, i es titulen El nostre mapa de ruta vital, Comunicació activa: comunicació personal i professional i Tècniques d’organització del temps. Són gratuïts però cal fer inscripció prèvia.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.