Tercer cas de coronavirus a Lloret de Mar, relacionat amb els altres dos infectats

Aquesta persona està confinada a casa, en estat estable.

Recreació del coronavirus

Jaume Dulsat
Tercer cas de coronavirus a Lloret de Mar, relacionat amb els altres dos infectats

00:00



Apareix un tercer cas de coronavirus a LloretdeMar, una persona propera als dos casos anteriors. Aquesta persona està «confinada a casa, en estat estable». Segons l’alcalde, Jaume Dulsat, la situació a dia d’avui es pot considerar «de control» a la vila, dins l’excepcionalitat que estem vivint pel contagi del coronavirus.

Els altres dos casos, detectats dies enrere, es mantenen com a tals. Una de les dues persones infectades continua ingressada al Trueta de Girona, on rep ajuda per poder respirar. Tot i la gravetat del seu estat, es troba estable.

Carrer Sant Pere, pràcticament buit, avui, 17 de març (Nova Ràdio Lloret)

Per l’alcalde, «el confinament no és una opció, és una obligació». Recorda que el fet de quedar-se a casa i només fer les sortides necessàries al carrer s’ha de seguir de forma estricta, per no posar en risc la resta de persones.

Davant d’aquest confinament, els psicòlegs recomanen seguir una rutina diària, a més d’estar informats per canals oficials, fer exercicis de relaxació, comunicar-nos per telèfon o internet amb altres persones per mantenir els vincles socials i, sobretot, no perdre el sentit de l’humor.

L’oci nocturn podrà tornar a obrir la nit de dijous a divendres

Des de la Fecasarm lamenten que el sector haurà de fer una feina de reeducació, després que els últims mesos s'hagin incrementat les festes il·legals.

Ja no s’hauran de fer tests d’antígens a tot l’alumnat quan hi hagi un positiu

Tot i així, encara es manté l’obligació de confinar els grups bombolla quan hi hagi cinc casos o més, i caldrà seguir duent mascareta.

Els restauradors celebren que s’aixequin la majoria de restriccions per al sector aquest divendres

Entre altres coses, a partir de la propera mitjanit ja no s'haurà de presentar el passaport covid, es recuperar els horaris habituals i els grups no estaran limitats a deu persones.

Roser Anglès: «A Lloret, hi ha al voltant de 700-900 casos nous cada setmana»

Des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva demanen paciència als usuaris davant la gran quantitat de mesures estrictes que s’estan prenent aquestes setmanes als centres d’atenció primària i als hospitals.